Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи, що підтверджують право власності

Правова консультація
25.10.2025

Нерідко виникають ситуації, коли оригінали документів, що посвідчують право власності на нерухомість загублено, зіпсовано чи пошкоджено. На жаль, особливо збільшилася кількість таких випадків через війну.

Зауважуємо, що втрата правовстановлюючих документів на нерухоме майно не свідчить про втрату самого права власності на майно.

У разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, нотаріусом чи посадовою особою видається дублікат втраченого або зіпсованого документа.

Крім того, видається дублікат:

  • за заявою правонаступників вищевказаних осіб, їхніх спадкоємців, виконавця заповіту;
  • на запит нотаріуса, яким заведено спадкову справу.

Дублікат іпотечного договору – зокрема за письмовою заявою іпотекодержателя за іпотечним договором.

До передачі в архів примірників документів дублікат утраченого або зіпсованого документа видається нотаріусом за місцем його зберігання.

У разі неможливості отримання дубліката документа через втрату доступу до документів нотаріального діловодства, архіву (наприклад, через окупацію території), особа має право звернутися до суду з позовом про визнання права власності на майно.

Докладніше: https://is.gd/TO4ATZ

Джерело: Міністерство юстиції України

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше