Не словом, а ділом

09.01.2020
З осені 2019 року міським головою Олександром Бабичем започатковано проведення виїзних засідань виконавчого комітету Голопристанської міської ради безпосередньо на базі комунальних закладів Голопристанської міської ради. Завдяки цьому, члени виконавчого комітету міської ради мають можливість побачити матеріально-технічну базу кожного закладу, ознайомитися з їх фінансовим станом, умовами праці працівників та послугами, які надаються населенню. Керівник кожного комунального закладу на початку заходу проводив екскурсію для запрошених та коротко інформував про роботу закладу.
Так 26 вересня 2019 року засідання виконавчого комітету міської ради відбулося в закладі дошкільної освіти №1 "Олімпієць". Завідувач закладу Наталія Попова показала дитячі ігрові кімнати, затишні спальні, охайну актову залу, модернізовані кухню та пральню. Зазначила, що заклад надає освітні послуги для 254 вихованців, в закладі діє 12 груп. Найбільшу увагу запрошених звернула на енергоефективні заходи, завдяки яким знизилося споживання тепла в натуральних показниках на 33 відсотки та зменшилося споживання електроенергії на 26 відсотків порівняно з показниками 2014 року.
Акцентувала на тому, що у 2018 році було проведено: капітальний ремонт опалення будівлі за кошти міського бюджету на суму 853,6 тис. грн та за рахунок грантових коштів на суму 660,1 тис. грн; поточний ремонт систем водовідведення за кошти міського бюджету на суму 87,9 тис.грн. Також завідувач подякувала міському голові та членам виконавчого комітету міської ради за кухонне, холодильне та пральне обладнання, яке було придбано у 2017 – 2019 роках за кошти міського бюджету на суму 151,7 тис.грн. Наталія Володимирівна особливо відмітила роботу члена виконкому Гнєзділової Тетяни Вадимівни, за сприяння якої дитячий садочок отримує шефську допомогу від ФГ "Інагро" (у 2017 році за спонсорські кошти куплено комп'ютерне обладнання на 5,3 тис.грн, лінолеуму для музичної зали і галереї на 39,5 тис.грн; у 2018 році – овочерізка і м'ясорубка на 39,7 тис.грн; у 2019 році – спортивний інвентар на 25,9 тис.грн).
А вже 24 жовтня 2019 року в закладі дошкільної освіти "Посмішка" членів виконавчого комітету Голопристанської міської ради радо зустрічала завідувач Світлана Темченко наступними словами: "Наші діти - майбутнє України! І від нас, дорослих, багато залежить яким воно буде! З року в рік, кожного дня Голопристанська міська рада, працівники закладів дошкільної освіти та батьки вихованців працюють над створенням та покращенням умов для охорони праці та безпеки життєдіяльності всіх учасників освітнього процесу. З 2016 року місцевою владою започатковано виділення коштів для проведення поточних ремонтних робіт у всіх закладах освіти. В 2016 році в закладі дошкільної освіти "Посмішка" була відремонтована пральня, на ремонт якої не було коштів багато років. Витрати склали 22,7 тис. грн з міського бюджету та 3,8 тис.грн благодійних коштів. В 2017 році міська влада, працівники та батьки вихованців дитячого садочка опікувались заміною огорожі навколо будівлі, на що було витрачено 21,7 тис грн міського бюджету, 21,3 тис. грн благодійних коштів та 4,0 тис. грн спонсорської допомоги. В 2018 році разом подужали ще складнішу справу - ремонт харчоблоку із заміною технологічного обладнання, витративши 163,2 тис. грн бюджетних коштів та 17,6 тис.грн благодійної допомоги. В 2019 році відремонтували туалетну кімнату в групі "Квіточка" на 27,8 тис. грн бюджетних коштів та 19,4 тис.грн спонсорських коштів. Не оминули дитячий заклад й енергоефективні заходи. За кошти міського бюджету у 2019 році замінено всі вікна і двері на енергозберігаючі на суму 1,152 млн.грн. За постійну підтримку, розуміння, бажання завжди допомогти подякувала - батькам наших вихованців, депутатам, виконкому Голопристанської міської ради, міському голові Олександру Бабичу та його заступникам: Віталію Гею, Світлані Лінник та Галині Богдановій. На останок Світлана Михайлівна показала гостям привітну будівлю ЗДО "Посмішка", де виховується 184 дитини, та запросила членів виконавчого комітету міської ради до актової зали для проведення засідання.
На наступному виїзному засіданні, яке відбулося 28 листопада 2019 року, виконавчий комітет міської ради мав нагоду познайомитися з закладом дошкільної освіти "Берегиня". Керівник закладу: Бурдига Тамара Іванівна. В своєму привітальному слові зазначила те, що заклад відвідують 193 дитини. Найбільша частина коштів на утримання садка надходить з міського бюджету Голопристанської міської ради. Щороку це складає понад 5 млн. грн на поточні видатки. Звернула увагу на те, що за останні чотири роки на капітальні ремонти витрачено майже 3 млн.грн. Так з грудня 2016 по квітень 2017 року було проведено роботи з утеплення двох корпусів мінеральною ватою з зашивкою металопрофілем, на що витрачено 1,1 млн.грн, в тому числі з державного бюджету 0,8 млн.грн. Замінено вікна на металопластикові на суму 0,4 млн.грн. В результаті проведення вищезазначених заходів значно зменшились обсяги споживання теплової енергії. Так в 2016 році було спожито 205,65 Гкал теплової енергії, а в 2017 – вже 142,04 Гкал, в 2018 – 141,14 Гкал. Економія складає більше ніж 30%, а це 178 тис. грн за діючими тарифами. Крім того температурний режим в приміщеннях підвищився в середньому на 6 градусів. В 2018 році розпочато та в 2019 році завершено реконструкцію системи гарячого водопостачання та водовідведення з встановленням сонячних колекторів. Вартість робіт складала 1,4 млн.грн, в т.ч. з обласного бюджету 0,5 млн. грн. Значна частина поточних ремонтів в приміщеннях виконується силами працівників. За кошти міського бюджету придбано комп`ютерну техніку та обладнання для харчоблоку, влаштовано на будівлях блискавко захист на загальну суму 132,1 тис.грн. Іншим додатковим джерелом надходження коштів на утримання закладу є благодійні внески батьків та спонсорська допомога від підприємств та організацій, від яких щорічно додатково надходить близько 190 тис.грн. Так за рахунок благодійних внесків заклад мав можливість придбати прасувальний прес в пральню вартістю 12,9 тис. грн, комп'ютерну техніку – 12,4 тис.грн. У садочка є підприємство, яке взяло на себе відповідальність бути шефами, це товариство з обмеженою відповідальністю НВП «5 елемент». Дане підприємство постійно надає спонсорську допомогу. Товариством "НВП «5 елемент» подаровано обладнання для харчоблоку – жарочну шафу вартістю 17,7 тис. грн, електром`ясорубку – 12,2 тис.грн, профінансовано ремонт холу на суму 23,0 тис.грн. З приємністю директорка закладу зазначила, що у садочка з`явились нові благодійники, це родина Степури, які подарували в групу, яку відвідують їх діти кухонну стінку вартістю 9,3 тис.грн, килимове покриття вартістю 3,6 тис.грн. та навчальні посібники, приладдя.
Але поряд з цим дитячий заклад постійно намагається знайти додаткові шляхи для зміцнення матеріально-технічної бази закладу. Починаючи з 2018 року двічі було подано заявки на отримання грантової фінансової підтримки від іноземних держав, а саме: до посольства Німеччини для реалізації проекту "Капітальний ремонт та технічне оснащення приміщення пральні в ДНЗ" на суму 245,0 тис.грн. та до посольства Японії в рамках проекту людської безпеки програми "Кусаноне" для реалізації проекту "Капітальний ремонт та технічне оснащення приміщень харчоблоку та пральні, твердого покриття на території ДНЗ № 3 "Берегиня". Але нажаль заявки не пройшли конкурсний відбір."
Виконавчий комітет завершив свою роботу у 2019 році виїзним засіданням на базі комунального підприємства "Міськтеплокомуненерго", яке відбулося 26 грудня. Комунальне підприємство "Міськтеплокомуненерго" створене в 1994 році. Основним видом діяльності підприємства є надання послуг з теплопостачання, вивезення та захоронення побутових відходів, ритуальних та інших послуг, утримання міського кладовища тощо. На балансі підприємства знаходиться 5 котелень, з яких 4 діючих та 4,7 км теплових мереж у двохтрубному вимірі. Споживачами послуг централізованого теплопостачання є 32 бюджетні установи, 5 гозпрозрахункових споживачів та 13 абонентів населення. Споживачами послуг з вивезення відходів є 5133 абонентів населення або 8858 мешканців міста (приватний сектор – 3896 абонентів, 6835 чол.; багатоповерховий сектор – 1237 абонента, 2023 чол.), 34 бюджетні установи, 36 гозпрозрахункових споживачів, 111 фізичних осіб-підприємців. З листопада 2015 року підприємство очолює Сергій Фісай, який успадкував його на порозі банкрутства, а саме: кредиторська заборгованість за 2012-2015 роки становила 5,4 млн.грн., з них: заборгованість за спожитий природний газ перед НАК "Нафтогаз України" складала 4,3 млн.грн. основного боргу та 0,6 млн.грн. штрафних санкцій; заборгованість за спожитий природний газ перед ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" складала 0,1 млн.грн.; інша заборгованість складала 0,4 млн.грн., в тому числі 0,3 тис.грн. із заробітної плати, аліментів та податків; дебіторська заборгованість становила 1,1 млн.грн. (було отримано від абонентів попередню оплату за ненадані послуги); на рахунках підприємства було 0,01 млн.грн. Загальний фінансовий стан підприємства на 01.01.2016 складав 6,0 млн. грн. збитку при статутному капіталі 3,6 млн. грн. Тільки за 2016 рік фінансовий результат роботи підприємства значно покращився і склав 0,1 млн.грн. прибутку. За 2016 – 2019 роки за рахунок надання субвенції з міського бюджету Голопристанської міської ради досягненнями КП "Міськтеплокомуненерго" стали наступні заходи: переобладнано автомобіль ГАЗ САЗ 53 під сміттєвоз із заднім завантаженням та під вивантаження євро контейнерів; упорядковано та побудовано згідно державних норм 7 контейнерних майданчиків в багатоповерховому секторі; на майданчиках по збору сміття біля багатоповерхових будинків замінено 44 контейнери; придбано відвал для згрібання снігу, розкидач протиожеледної суміші, подрібнювач деревини, машину для нанесення дорожньої розмітки, автонавантажувач (кара), дорожній грейдер; відновлено систему опалення адміністративної будівлі підприємства по вул. Лермонтова, 41 із встановленням твердопаливного котла; придбано автомобіль Опель ВІВАРО; встановлено 44 контейнера для роздільного збору твердих побутових відходів у багатоповерховому та приватному секторі; встановлено бункер-накопичувач та технологічне обладнання для подачі твердого палива на котельні № 1 вартістю 0,7 млн.грн.; проведено реконструкцію котельні № 7 із встановленням двох твердопаливних котлів та заміною теплових мереж (за рахунок коштів міського бюджету в сумі 3,5 млн.грн. і за рахунок гранту Євросоюзу – 2,3 млн.грн.); проведена реконструкція котельні № 2 із заміною газових котлів, встановленням бункеру-накопичувача (освоєно 1,3 млн.грн. коштів міського бюджету та 0,8 млн.грн. інвестиційної програми підприємства); придбаний сміттєвоз з боковою загрузкою СБМ - 301/2 на шасі МАЗ - 4371 з захватом під контейнер 0,75 – 1,1 куб. м за рахунок коштів міського бюджету вартістю 1,5 млн.грн.; за кошти підприємства та міського бюджету погашено 2,8 млн. грн. заборгованості за спожитий підприємством до 2016 року природний газ (залишок становить 1,5 млн.грн.). Підприємство в продовж чотирьох років без затримок виплачує заробітну плату, сплачує податки, розраховується за спожиті енергоносії, інше та має всі чотири роки прибутковий фінансовий результат. З 6,0 млн.грн. збитки зменшилися на 4,7 млн.грн. та станом на 01.10.2019 складають 1,3 млн.грн.
Члени виконавчого комітету Голопристанської міської ради поряд з розглядом питань, які виносилися на засідання в 2019 році, мали можливість на базі чотирьох об'єктів комунальної власності оцінити роботу та досягнення міської ради в сьомому скликанні. Практику виїзних засідань вирішено продовжити в 2020 році. Адже такий підхід дає можливість не лише вивчити наочно реальний стан кожного об'єкту комунальної власності громади, а є стимулом для кожного керівника та колективу підприємства чи закладу, бути кращим об'єктом громади.




Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.